torsdag den 19. februar 2009

Stik dén!?

Lørdag: Fødselsdag i KBH -hjemme klokken 1:00

Søndag: Arbejde på familiebehandlingshjemmet. 12-21 (Kæmpe succes de har ringet med et hav af vagterm -jeg er godkendt som fats vikar.)

Mandag: Vikar i min datters BH 8:30 -15:00

Tirsdag: Vikar i BH 8:30 -15:00 + min frivillige pind fra 18-23

Onsdag: Vikar i BH 8:30-15:00 (I seng klokken 20:45!!!)

Tordag: Arbejde på bahandlingshjemmet 15-20

Fredag: Vikar i BH 8:30-15-00 (Skal også lige holde den store fastelavnsfest på stuen)

Lørdag: Arbejde på bahnadlinghjemmet 10-20.

I alt: 50 timer - Min første arbejdsuge i 5 år er edermame skudt igang!!!
(Okay det har været lige i overkanten, jeg har været træt. Det har stadig været mig, som har ordnet alt med børnene, morgen, eftermiddag OG aftensmad og indkøb -jeg er sgu da lidt sej).

Men, men, men så har jeg også fri indtil onsdag i næste uge.

Arbejdet på behandlingshjemmet er som at komme i himlen. De arbejder udelukkende relationelt ( kempler!), autentisk, ærligt, ansvarligt OG personligt!

Det er en stor udfordring, men dét jeg har drømt i mange, mange år. Og tænk at blive ansat et sted, hvor de praktiserer lige præcis det menneskesyn, som jeg går så ufatteligt meget ind for. Det er så respektfuldt og rigtigt for mig -og de gange jeg selv har praktiseret det i min egen familie har det været med stor succes. Dejligt at bruge metoder som virker!!!
Mine kolleger er yderst kompetente og ingen tvivl om at det er den besdte praksis, jeg overhovedet kunne ønske mig, som supplement til min uddannelse.

Min frivillige pind giver mig øvelse i samtalens kunst og jeg nyder denne disiplin. Samtidig er det lærerigt at samarbejde med psykologerne.

Arbejdet i BH har været hyggeligt, dejligt at være i Steiner regi igen. Men også fedt at få lov at prøve noget af al min teori af vedr. bevarelse af selvfølelsen, anderkende det som er, sociale kompetencer osv. Forældrene har været meget positive over mit arbejde og jeg har fået mange komplimenter. ( Selvom jeg jo normalt bare er forældre. ja jeg har ovenikøbet været på min datters stue hele ugen.)

Trods trætheden har det været fedt, fedt, fedt at være i gang og blive brugt!

3 kommentarer:

  1. Py-ha! Sikke en uge! Du starter da med maner... :)
    Dejligt at høre at du har fået lov at bruge det du kan.
    K.

    SvarSlet
  2. Wow, Mie! Man må da sige Du er kommet godt i gang! Mon ikke dankortet snart kan limes sammen igen? Da arbejder i hvert fald for føden nu ;) Har virkelig set frem til at læse hvordan det gik med dine nye jobs - skønt at det opleves så meningsfuldt for dig! Knus, Maren

    SvarSlet
  3. Tak kvinder....... og så til weekend med familien!!! :)

    SvarSlet